BEZPECZEŃSTWO – monitoring sieci, sprzętu i pracowników


nVisionScreen plSystem Axence nVision to narzędzie,  które dostarczy pełną informację  o sieci w firmie, to możliwość zrobienie dokładnej inwentaryzacji sprzętu i oprogramowania, to również monitoring pracowników, ochrona danych przed wyciekiem, oraz zdalny dostęp do komputerów użytkowników . Axenxe nVision zapewni bezpieczeństwo w Twojej firmie.
Axence nVision składa się z 5 modułów:

  • Moduł Network – monitorowanie sieci
  • Inventory- zaawansowana inwentaryzacja sieci (audyty licencji)
  • Users – inteligentne monitorowanie pracowników
  • HelpDesk – zdalny dostęp do komputerów
  • DataGuard – ochrona danych przed wyciekiem (blokowanie portów)

 

 

Moduł Network – monitorowanie sieci

  • Automatyczne i ciągłe wykrywanie komputerów w całej sieci – zaawansowany skaner sieciowy
  • Komputery prezentowane są na interaktywnych mapach pokazujących wszelkie krytyczne informacje
  • Dynamiczne (inteligentne) tworzone według własnych filtrów i odziały umożliwiają lepsze zarządzanie logiczną strukturą urządzeń w przedsiębiorstwie

Identyfikacja i monitorowanie:

  • Systemy Windows, Linux, urządzenia SNMP v1/2/3
  • Serwisy TCP/IP: ponad 50 serwisów predefiniowanych z możliwością tworzenia własnych
  • Serwery pocztowe, www i adresy URL (czas ładowania i zawartość strony)
  • Routery i switche (MRTG), wydajność  urządzeń SNMP (transfer sieciowy itd.)
  • Switche zarządzalne: informacja o podłączonych urządzeniach do każdego portu, stanie portów i ruchu na nich
  • Serwisy i wydajność systemu Windows (automatyczny restart serwisów, które nie działają lub działają nie właściwie)
  • Wydajność  i stan aplikacji takich jak MS SQL, Exchange, IIS,  Oracle i inne

Alarmy:

  • Powiadomienie w razie problemów (email, sms, wiadomość na ekranie i inne)
  • Automatyczne akcje korekcyjne (restart serwisu, komputera, uruchomienie programów, skryptów i inne)

Inventory- zaawansowana inwentaryzacja sieci (audyty licencji)

nVision automatycznie gromadzi informacje o sprzęcie i oprogramowaniu urządzeń w sieci dotyczące:

  • Sprzętu: modelu, CPU, pamięci, płyty głównej, napędów, kart, itd.
  • Zainstalowanych aplikacji oraz aktualizacji Windows (audytowanie i weryfikacja użytkownika licencji)

Audyt oprogramowania:

  • Zarządzanie posiadanymi licencjami  (typami licencji), raport zgodności licencji
  • Audyt legalności oprogramowania oraz powiadomienie tylko w razie przekroczenia  liczby posiadanych licencji
  • Numery seryjne (klucze licencyjne) dla Win/Office/Visual Studio/MS SQL Server odczytywane razem z licencją aplikacji
  • Automatyczne wykrywanie zainstalowanych aplikacji wykorzystujące bazę wzorców (aktualizowaną przez Internet)
  • Moduł administracyjno rozliczeniowy (Środki Trwałe), baza majątku IT
  • Heurystyczne tworzenie wzorców: samodzielne utworzenie wzorca, gdy dla danego programu brakuje go w bazie
  • Automatyczne i ciągłe przesyłanie informacji o zmianach przez agenty (natychmiast po zainstalowaniu zmiany)
  • Możliwość przesyłania informacji przez agenty na komputerach znajdujących się poza firmą (przez Internet)

Audyt sprzętowy:

  • Zestawienie posiadanych konfiguracji sprzętowych, wolne miejsce na dysku, średnie wykorzystanie pamięci, itd.
  • Informacje pozwalające na wytypowanie systemów, dla których konieczne jest upgrade.

Users – inteligentne monitorowanie pracowników

  • Faktyczny czas aktywności (pracy), czas zalogowania i wylogowania; przerwy w pracy – ilośc i czas
  • Dokładny czas użytkowania programów – czas aktywny oraz niaktywny. Raporty przedstawiające czas pracy „surfowania”, czatowania, grania itp.
  • Liczba odwiedzin stron z nagłówkami i czasem wizyt oraz zestawienia ogólne dla użytkownika i całej firmy
  • Informacje o edytowanych dokumentach
  • Historia pracy: cykliczne zrzuty ekranowe
  • Monitoring wydruków  - możliwość audytowania zarówno pracownika jak i drukarek
  • Monitoring wiadomości e-mailowych: kto, do kogo, temat, rozmiar
  • Blokowanie stron www
  • Transfer sieciowy użytkowników – dzięki temu dowiesz się, kto przeciąża łącze
  • Informacja o generowanym ruchu sieciowym – znajdziesz użytkowników przeciążających łącze
  • Informacja o użytkownikach wykorzystujących zabronione programy. Alarmowanie w razie ich użytkowania

Moduł HelpDesk – zdalny dostęp do komputerów

  • Możliwość zalogowania się jako dowolny użytkownik bez wylogowania użytkownika aktualnie zalogowanego
  • Użytkownik może widzieć działania administratora (ten sam ekran) lub być zablokowany na czas jego pracy
  • Możliwość zdalnej kontroli każdego użytkownika na serwerze terminalowym
  • Definiowanie, czy użytkownik musi wyrazić zgodę na przejęcie konsoli
  • Możliwość podglądu ekranu użytkownika (bez zdalnej konsoli)
  • Baza zgłoszeń z tecketami, które mogą być przypisywane konkretnym pracownikom helpdesku, a ich status śledzony przez zgłaszającego
  • Wysyłanie przez administratorów informacji do użytkowników z żądaniem potwierdzenia przeczytania wiadomości
  • Komunikator (czat) umożliwia przesyłanie wiadomości pomiędzy zalogowanymi użytkownikami i administratorami

DataGuard – ochrona danych przed wyciekiem (blokowanie portów)

  • Zarządzanie prawami dostępu do dysków przenośnych
  • Lista wszystkich operacji kopiowania plików na urządzenia przenośne i z nich
  • Możliwość określenia, kto i z jakich dysków może korzysta ć
  • Kontrola urządzeń USB, bluetooth, nagrywarek, gniazd kart pamięci

Serwis


  • Sprzęt komputerowy
  • Kasy fiskalne
  • Sieci komputerowe

Wdrożenia


  • Comarch ERP Optima
  • Comarch ERP XL
  • Comarch ERP Altum

Sprzedaż


  • Sprzęt komputerowy
  • Oprogramowanie

Podpis elektroniczny


Używamy plików cookies, aby zapewnić funkcjonalność naszego serwisu. Jeśli nie wyrażasz zgody, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki. zobacz więcej...

Copyright © 2013 SEDKOMP